Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

Ἐπιστολή πρός Ἀρχιεπίσκοπον περί Διαλόγου εἰς Κύπρο









Ἐν Δελβινακίῳ τῇ  25ῃ Σεπτεμβρίου 2009
Ἀριθ.  Πρωτ. 96
Ἐξ. ΕΠΕΙΓΟΝ


Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον
Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος
κ. κ. Ἱερώνυμον
Πρόεδρον Ἱερᾶς Συνόδου
Εἰς Ἀθήνας

             Μακαριώτατε Ἅγιε Πρόεδρε,
             Ἐξ ἐγκύρου πηγῆς ἐπληροφορήθην, ὅτι εἰς τὴν συνάντησιν τῶν Ἐπιτροπῶν «Διαλόγου» τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ τῶν Ρωμαιοκαθολικῶν, ἡ ὁποία θὰ πραγματοποιηθῇ εἰς Κύπρον τὸν προσεχῆ μῆνα Ὀκτώβριον, πρόκειται νὰ συζητηθῇ τὸ θέμα τοῦ πρωτείου καὶ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ πάπα.
            Εἰδικώτερον ὡς πρὸς τὸ πρωτεῖον, ἐπίμονοι φῆμαι λέγουν ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι πρόκειται νὰ ἀποδεχθοῦν τὸ πρωτεῖον ὡς «πρωτεῖον τιμῆς» τοῦ πάπα, ὅπως καὶ ἦτο πράγματι, προτοῦ οἱ παπικοὶ ἀποσχισθοῦν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησίαν. Ἐν τούτοις, ὅμως, ὁ πάπας θὰ συνεχίζῃ νὰ τὸ θεωρῇ ὡς «πρωτεῖον ἐξουσίας». Ὁπότε τὶ πρόκειται νὰ συμβῇ ; Θὰ ὑπάρξῃ, μήπως, κάποιος ἀπαράδεκτος συμβιβασμός ; Προσωπικῶς ἀδυνατῶ παντελῶς νὰ παραδεχθῶ τοιοῦτόν τι.
            Καὶ μὲ τὸ περιβόητον «ἀλάθητον» τὶ θὰ γίνῃ ;
            Φρονῶ, ὅθεν, Μακαριώτατε ὅπως : α) Γνωστοποιήσητε εἰς τὴν σεπτὴν Ἱεραρχίαν τὰ πρόσωπα, τὰ ὁποῖα θὰ συγκροτοῦν τὴν Ὀρθόδοξον Ἐπιτροπὴν «Διαλόγου», ὥστε νὰ μὴ πάθωμεν τυχὸν νέον ἐξευτελισμόν, ὡς ἐκεῖνον τὸν ὁποῖον ὑπέστημεν πρό τινων ἐτῶν εἰς τὸ Μπάλαμεντ.  β) Γνωστοποιήσητε ἐὰν ἐδόθη εἰς τὰ μέλη τῆς Ἐπιτροπῆς ἡ ὀρθή - ὀρθόδοξος κατευθυντήριος γραμμή, εἰς ἥν δέον νὰ παραμείνουν ἀμετακίνητα.
            Ἡ ἐνημέρωσις πρέπει νὰ γίνῃ ἀνυπερθέτως εἰς τὴν σεπτὴν Ἱεραρχίαν τὸ συντομώτερον δυνατὸν καὶ δὴ ἅμα τῇ ἐνάρξει τῶν ἐργασιῶν τοῦ Ἱεροῦ Σώματος.

            Τὰ γεγονότα τρέχουν. Ἡ ἀγωνία Κλήρου καὶ Λαοῦ ὁσημέραι αὐξάνεται. Σᾶς θερμοπαρακαλῶ, μὴ ἀδρανήσωμεν. «Οἱ καιροὶ οὐ μενετοί». Ἔχομεν μεγάλην εὐθύνην ἔναντι τοῦ Θεοῦ καὶ τῆς Ἁγίας ἡμῶν Ἐκκλησίας.

            Ἐπὶ δὲ τούτοις,  Διατελῶ

Ἐλάχιστος ἐν Χριστῷ ἀδελφὸς
  Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009

Ἐγκύκλιος 134η:" «Ἀπ’ ἀγκάθι βγαίνει ῥόδο» (Ἅγ. Ἰωάννης ὁ ἐκ Κονίτσης)






Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 7ῃ Σεπτεμβρίου 2009
Ἀριθ.  Πρωτ.  83

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  134η

ΘΕΜΑ: «Ἀπ’ ἀγκάθι βγαίνει ρόδο»
       

Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
            Εἶναι γνωστὴ ἡ παροιμία, ὅτι «ἀπ’ ἀγκάθι βγαίνει ρόδο». Καὶ χωρὶς κανεὶς νὰ πέφτῃ ἔξω, θὰ ἔλεγε ὅτι ταιριάζει κατ’ ἐξοχὴν στὸν Νεομάρτυρα Ἅγιο Ἰωάννη τὸν ἐκ Κονίτσης, ποὺ ἡ μνήμη του τελεῖται στὶς 23 Σεπτεμβρίου.
            Γιατὶ, ὅπως ὅλοι ξεύρουμε ὁ Ἰωάννης ἦταν, ἀρχικά, Τοῦρκος τὸ γένος καὶ μουσουλμάνος τὸ θρήσκευμα. «Ἐκ ρίζης δυσώδους προελθών», λέει ἕνα τροπάριο τῆς ἀκολουθίας του. «Δυσώδης», βρώμικη δηλαδή, ἡ καταγωγὴ καὶ ἡ πίστη του. Γιατὶ οἱ Ἕλληνες, ποὺ ἦσαν «ραγιάδες», δοῦλοι καὶ σκλάβοι στοὺς Τούρκους καὶ εἶχαν τραβήξει τὰ πάνδεινα τετρακόσια καὶ πλέον χρόνια, ἦταν φυσικὸ νὰ θεωροῦν τοὺς φοβεροὺς δυνάστες τους «ρίζα δυσώδη». Φόροι ἀβάσταχτοι, πιέσεις ἀνυπόφορες γιὰ ἐξισλαμισμούς, ἐκτελέσεις συνεχεῖς, φυλακίσεις καὶ μαρτύρια ἀνήκουστα, συνέθεταν τὰ βάσανα τῶν ὑποδούλων Ἑλλήνων. Καὶ ὄχι 10 καὶ 30 καὶ 50, ἀλλὰ 400 ὁλόκληρα χρόνια...
-Β-
            Ἀλλὰ μέσα σ’ αὐτὴ τὴν φοβερὴ καὶ ἄσχημη ἀτμόσφαιρα, στὰ τέλη τοῦ 18ου αἰῶνα, γεννήθηκε στὴν Κόνιτσα ἕνα τουρκόπουλο, ὁ Χασάν, γιὸς τοῦ Σέχη (ἀρχηγοῦ τῶν Δερβίσηδων) τῆς περιοχῆς.
            Γεννήθηκε «ἐκ ρίζης δυσώδους», κατ’ ἄνθρωπον βέβαια. Γιατὶ ὁ Θεὸς εἶχε τὸ δικό του σχέδιο γι’ αὐτὸ τὸ παιδί, ποὺ ὅταν ἔγινε ἔφηβος βρέθηκε, γιὰ ἄγνωστους λόγους στὸ Βραχώρι (σημερινὸ Ἀγρίνιο). Κι’ ἐκεῖ, τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο φώτισε τὴν καρδιά του, ὥστε ν’ ἀκούσῃ τὴν πρόσκληση τοῦ Χριστοῦ, τοῦ Καλοῦ Ποιμένος, ὁ Ὁποῖος τοῦ ἔλεγε «ἀκολούθει μοι». Καὶ τὴν ἄκουσε τὴν πρόσκληση καὶ τὴν ἀποδέχθηκε. Χωρὶς ἀναβολή, πῆγε στὴν Ἰθάκη, ὅπου κατηχήθηκε  καὶ  βαπτίσθηκε ,  παίρνοντας  τὸ  ὄνομα Ἰωάννης.  Ἔτσι , ἐπέστρεψε στὸ Ἀγρίνιο, χριστιανὸς πιά. Ἐδημιούργησε χριστιανικὴ οἰκογένεια κι’ ἐργαζόταν ταπεινὰ σὰν «δραγάτης» (ἀγροφύλακας) στὸ χωριὸ «Μαχαλᾶς» (σημερινὸ ὄνομα Φυτεῖες) λίγο ἔξω ἀπὸ τὸ Ἀγρίνιο, ζῶντας μὲ συνέπεια τὴν χριστιανικὴ ζωή.
-Γ-
            Ὅμως, τώρα, ὁ Χριστὸς τοῦ κάνει νέα πρόσκληση : «Γίνου πιστὸς ἄχρι θανάτου, καὶ δώσω σοι τὸν στέφανον τῆς ζωῆς» (Ἀποκ, β΄ 10). Γιατὶ ἔπρεπε νὰ ἀντιμετωπίσῃ τὸ μαρτύριο, ποὺ τοῦ ἑτοίμαζε ὁ ἴδιος ὁ πατέρας του. Στὰ παρακάλια καὶ στὶς πατρικὲς ὑποσχέσεις, ὁ Ἰωάννης μένει ἀταλάντευτος, ὅπως ἀκλόνητος ὑπομένει καὶ τὰ μαρτύρια ποὺ ἀκολούθησαν, Ἔτσι, ἀναπόφευκτα ἦλθε τὸ τέλος. Ἡ ἀπόφαση ἦταν νὰ ἀποκεφαλισθῇ. Καὶ ἀποκεφαλίσθηκε στὶς 23 Σεπτεμβρίου 1814, ἐκεῖ ποὺ σήμερα ὑψώνεται μεγαλοπρεπὴς ὁ Ναὸς τοῦ ἁγίου μεγαλομάρτυρος Δημητρίου, στὸ Ἀγρίνιο. Στὴν χορεία τῶν Νεομαρτύρων, ποὺ ἀνέρχονται σὲ 2.500.000 (κατὰ τὰ χρόνια τῆς τουρκοκρατίας), προστέθηκε καὶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης, ποὺ ἐνῷ προῆλθε «ἐκ ρίζης δυσώδους», ἀναδείχθηκε, μὲ τὴν χάρη τοῦ Χριστοῦ, μυρίπνοο ἄνθος τοῦ Παραδείσου.
-Δ-
            Αὐτὸν τὸν Ἅγιο γιορτάζει ἡ ἀκριτικὴ Κόνιτσα, ποὺ τὸν θεωρεῖ, καὶ δικαιολογημένα, δικό της Ἅγιο, συμπολίτη της. Οἱ ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις θὰ διεξαχθοῦν κατὰ τὸ ἀκόλουθο Πρόγραμμα :
 α) Τὴν Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου, στὶς 7 μ.μ., θὰ ψαλῇ Μέγας πανηγυρικὸς Ἑσπερινός, στὸν Ἱ. Ναὸ Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ, στὸν ὁποῖο φυλάσσεται καὶ μέρος τοῦ Ἱεροῦ Λειψάνου τοῦ Ἁγίου.
 β) Τὴν Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου, κυριώνυμη ἡμέρα τῆς ἑορτῆς, θὰ τελεσθῇ ἀρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία. Οἱ καταβασίες (ἡ «β΄ καμπάνα») θὰ ἀρχίσουν στὶς 8 τὸ πρωΐ.

            Ὅλοι πρέπει νὰ συναντηθοῦμε στὸν Ἱ. Ναὸ τοῦ Ἁγ. Κοσμᾶ γιὰ νὰ γιορτάσουμε μὲ χαρὰ καὶ ἀγαλλίαση τὴν μνήμη τοῦ Ἁγίου μας.

Διάπυρος πρὸς Χριστὸν εὐχέτης
Ο   ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Δελτίον Τύπου: Ψήφισμα Γενικοῦ Ἱερατικοῦ Συνεδρίου 2009







Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 28ῃ Αὐγούστου 2009
 Ἀριθ. Πρωτ. 82 

ΔΕΛΤΙΟN  ΤΥΠΟΥ

            Μέσα στὴν ἀναστάτωση τὴν ὁποία προκάλεσαν οἱ πρόσφατες πυρκαϊές, ποὺ κατέκαψαν τὴν Ἀνατολικὴ Ἀττικὴ καὶ ἄλλες περιοχὲς τῆς Πατρίδος μας, οἱ Ἐφημέριοι τῆς ἀκριτικῆς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης ἐπραγματοποίησαν τὸ 15ο Ἐτήσιο Συνέδριό τους στὴν . Μονὴ ΤαξιαρχῶνΓκούρας») κοντὰ στὸ Ἀηδονοχώρι Κονίτσης. Τὸ Συνέδριο, ποὺ τελοῦσε ὑπὸ τὴν προεδρία τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου κ. ΑΝΔΡΕΟΥ, ἦταν πραγματικὰ ἕνα νησάκι γαλήνης, προσευχῆς, πνευματικῆς ἀνατάσεως καὶ γόνιμου προβληματισμοῦ, μὲ σπουδαῖες εἰσηγήσεις  γύρω ἀπὸ τὰ θέματα καὶ τὶς ἀλήθειες  τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπέναντι στὸν Μονοφυσιτισμὸ καὶ τὸν Παπισμό.

            Τὸ Συνέδριο διήρκεσε δύο (2) ἡμέρες : Πέμπτη 27 καὶ Παρασκευὴ 28 Αὐγούστου. Τὸ πρωΐ τῆς Πέμπτης οἱ αἰδεσιμώτατοι πατέρες συναντήθηκαν στὴν Ἱ. Μονὴ Μολυβδοσκέπαστης, ὅπου τελέσθηκε τρισάγιο ἐπὶ τοῦ τάφου τοῦ ἀοιδίμου Μητροπολίτου κυροῦ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΥ. Στὴν συνέχεια μετέβησαν στὴν Ἱ. Μονὴ Ταξιαρχῶν («Γκούρας»). Μετὰ τὴν τέλεση τοῦ ἁγιασμοῦ ἀκολούθησε ἡ εἰσήγηση :  «Τὶ εἶναι οἱ Μονοφυσῖτες», ἐνῷ τὸ ἀπόγευμα ἔγιναν ἄλλες δύο εἰσηγήσεις μὲ θέμα ἡ πρώτη «Τὸ σχίσμα τοῦ 1054 μ.Χ.» καὶ ἡ δεύτερη «Ἡ Σύνοδος Φεράρας Φλωρεντίας καὶ ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός». Μετὰ ἀπὸ κάθε Εἰσήγηση ἀκολουθοῦσε συζήτηση, ἡ ὁποία βοηθοῦσε σημαντικὰ στὴν βαθύτερη κατανόηση τῶν θεμάτων.

            Τὸ Συνέδριο ἔκλεισε μὲ τὴν Θ. Λειτουργία καὶ τὸ μνημόσυνο τῶν κεκοιμημένων (κατὰ τὸ τελευταῖο ἔτος) Ἐφημερίων, καθὼς καὶ μὲ ἐξαιρετικὰ ἐνδιαφέρουσες συζητήσεις γύρω ἀπὸ τὴν πρακτικὴ ἀντιμετώπιση ἱερατικῶν θεμάτων, ἐνῷ προσεφέρθη, ὡς εὐλογία, ἀπὸ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη καλλιτεχνικὸ τεῦχος καὶ ὡραία εἰκόνα τοῦ Νεομάρτυρος Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ ἐκ Κονίτσης. Στὸ τέλος, οἱ αἰδεσιμώτατοι σύνεδροι ἐνέκριναν ὁμοφώνως τὸ ἀκόλουθο

Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α

            « 1) Ἐκφράζουμε τὴν ὀδύνη μας, ἀλλὰ καὶ τὴν συμπάθεια καὶ συμπαράστασή μας πρὸς τοὺς κατοίκους τῶν περιοχῶν, ποὺ ἐπλήγησαν ἀπὸ τὶς πρόσφατες καταστροφικὲς πυρκαϊές.

            2) Διαδηλώνουμε τὴν ἐμμονή μας στὰ δόγματα καὶ στὴν πίστη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, τὴν ὁποία , μὲ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ, διακονοῦμε.
            3) Διακηρύσσουμε τὴν ἀπόλυτη ἀντίθεσή μας πρὸς τὶς συμπροσευχὲς μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, σύμφωνα μὲ τὴν ἐπιταγὴ τῶν Ἱερῶν Κανόνων.
            4) Ἀγωνιοῦμε γιὰ τὸ μέλλον τῆς Παιδείας μας, ποὺ ἐνῷ ἔχει βγάλει ἀπὸ τὰ Σχολεῖα τοὺς Πνευματικοὺς καὶ τείνει νὰ καταργήσῃ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀντίθετα ἔχει ἀποφασίσει νὰ εἰσαγάγῃ τὴν σεξουαλικὴ διαπαιδαγώγηση στὰ παιδιὰ τοῦ δημοτικοῦ σχολείου. Φοβούμαστε ὅτι τὸ τελευταῖο αὐτὸ θὰ ἐπιφέρῃ μεγάλη φθορὰ στὰ Ἑλληνόπουλα γιατί, ἐκτὸς τῶν ἄλλων, εἶναι πρόβλημα τεράστιο καὶ τὸ ποιὸς θὰ διδάξῃ τὸ «μάθημα» αὐτό, γιὰ τὸ ὁποῖο πιστεύουμε ἀκράδαντα ὅτι εἶναι, ἀποκλειστικά, θέμα τῶν γονέων.
            5) Ἀπευθύνουμε θερμοτάτη ἔκκληση πρὸς τοὺς ἀδελφοὺς Βορειοηπειρῶτες νὰ μείνουν ἑνωμένοι καὶ μονοιασμένοι μπροστὰ στὶς δόλιες μεθοδεύσεις τῶν Ἀλβανῶν καὶ τῶν «Τσάμηδων».
            6) Χαιρετίζουμε τοὺς Κυπρίους  ἀδελφοὺς καὶ τοὺς διαβεβαιώνουμε ὅτι τοὺς περιβάλλουμε μὲ ἀμέριστη τὴν ἀγάπη μας.  Τέλος,
            7) Ὑποβάλλουμε τὰ βαθύτατα σεβάσματά μας πρὸς τὸ σεπτὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, γιὰ τὸ ὁποῖο θερμὰ προσευχόμεθα, ὥστε νὰ δώσῃ ὁ Θεὸς αἴσια λύση στὰ πολλὰ καὶ δυσεπίλυτα προβλήματά του ».
(Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως). 

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2009

Ἐγκύκλιος 133η: "Ὁ Ἐθνοϊερομάρτυρας Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ἐπίκαιρος ὅσο ποτέ"







Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 17ῃ Αὐγούστου 2009
Ἀριθ. Πρωτ. 75
 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  133η
             ΘΕΜΑ: Ὁ Ἐθνοϊερομάρτυρας Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς ἐπίκαιρος ὅσο ποτέ.
            
Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
              Ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἱερομάρτυρος καὶἘθναποστόλου Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ μᾶς φέρνει στὴν σκέψη ὄχι μόνο τὸ τεράστιοἔργο ποὺ ἐπετέλεσε στὰ χρόνια τῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς, μὰ καὶ τὴν σύγχρονηπορεία τοῦ Ἔθνους μας, τὸ ὁποῖο βρίσκεται σὲ μιὰ ἰδιαίτερα κρίσιμη καμπή.
            Ἀναλογίζεται, δηλαδή, κανεὶς ποιὸςἦταν καὶ τὶ ἦταν ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς : Ἕνας ταπεινὸς καὶ ἀκτήμων ἁγιορείτης Μοναχός,ποὺ δὲν εἶχε  δεύτερο ράσο οὔτε ὑλικὰμέσα ἀπ' αὐτὰ πού, συνήθως, ἐντυπωσιάζουν τοὺς ἀνθρώπους, καθὼς ὁ ἴδιοςἐβεβαίωνε λέγοντας, ὅτι "δὲν ἔχω μήτε σακκούλα, μήτε σπίτι, μήτε κασέλλα,μήτε ἄλλο ράσο ἀπὸ αὐτὸ ὁποὺ φορῶ, ἀλλὰ ἀκόμη παρακαλῶ τὸν Κύριόν μου μέχριτέλους τῆς ζωῆς μου νὰ μὲ ἀξιώσῃ νὰ μὴν ἀποκτήσω σακκούλα, διότι ὡσὰν κάμωἀρχὴν νὰ παίρνω ἄσπρα, εὐθὺς ἔχασα τοὺς ἀδελφούς μου καὶ δὲν ἠμπορῶ καὶ τὰ δύο,ἤ τὸν Θεὸν ἤ τὸν διάβολον" (Διδαχὴ Α΄ ). Εἶχε δὲ τὸ ταπεινὸ φρόνημα, καὶτο ἔλεγε στοὺς ἀκροατὲς τῶν κηρυγμάτων του, ὅτι "ὄχι μόνον δὲν εἶμαι ἄξιοςνὰ σᾶς διδάξω, ἀλλὰ μήτε τὰ ποδάρια σας νὰ φιλήσω. Διότι ὁ καθένας ἀπὸ λόγουςσας εἶναι τιμιώτερος ἀπὸ ὅλον τὸν κόσμον" (Διδαχή Α΄ ).
-Β-
            Αὐτὸ τὸ πίστευμά του τὸ ζοῦσε κιόλαςὁ Ἅγιός μας. Ἔτσι γίνεται, πρέπει νὰ γίνεται, ὑπόδειγμα γιὰ τοὺς ἑκάστοτεκυβερνῆτες τῆς Πατρίδας μας καὶ γιὰ ὅσους διαχειρίζονται τὰ κοινά. Κι' ὄχι μόνογιὰ τοὺς λαϊκούς, ἀλλὰ καὶ γιὰ τοὺς κληρικοὺς καὶ τοὺς Μοναχούς. Γιατὶ κάποιοιξέχασαν τὴν ἀποστολή τους καὶ ξέφυγαν πολὺ ἀπὸ τὸν τίμιο καὶ εὐθὺ δρόμο τοῦκαθήκοντος...
            Τοὺς τελευταίους καιροὺς πολλὰσκάνδαλα - κυρίως οἰκονομικῆς φύσεως - συντάραξαν τὴν Πολιτεία καὶ τὴν Ἐκκλησίακαὶ κλόνισαν συνειδήσεις. Ἡ μανία τοῦ πλουτισμοῦ ὤθησε κάποιους σὲ πράξειςπαράνομες, σὲ "μίζες", σὲ "λαδώματα", σὲ καταθέσεις  χιλιάδων καὶ ἑκατομμυρίων ΕΥΡΩ, σὲ ἀγορὲςὑπερπολυτελῶν κατοικιῶν, σὲ μιὰ ζωὴ ξέφρενης σπατάλης καὶ κούφιας ἐπιδείξεως.Κι' ὅλα αὐτά, ὅταν πολλοὶ νέοι παραμένουν ἄνεργοι καὶ μεγάλος ἀριθμὸςσυμπολιτῶν μας ζῇ κάτω ἀπὸ τὰ ὅρια τῆς φτώχειας.
-Γ-
            Ἀλλὰ καὶ ἐξ ἐπόψεως πνευματικῆς τὰπράγματα δὲν πᾶνε καλλίτερα. Πολλοί, κατ' ἐπίφαση καὶ κατ' ὄνομα λέγονταιὀρθόδοξοι. Ζοῦν καὶ ἐργάζονται καὶ πολιτεύονται σὰν ἄθεοι καὶ εἰδωλολάτρες,γιατὶ στὴν ζωή τους κυριαρχεῖ ὁ αἰσθησιασμὸς καὶ ἡ σαρκολατρεία. Σύνθημά τουςεἶναι τὸ "φάγωμεν καὶ πίωμεν, αὔριον γὰρ ἀποθνήσκομεν" (Α΄ Κορ. ιε΄32). Νὰ φᾶμε, νὰ πιοῦμε, νὰ διασκεδάσουμε, γιατὶ ὅπου νἆναι πεθαίνουμε. Κι'ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει πίστη στὴν ἄλλη ζωή, ὅλα τελειώνουν στὸν τάφο...   Ἔτσι, λοιπόν, εἶναι φυσικὸ νὰ κυριαρχῇ σὲ   κάποιους  τὸ  σύνθημα: " ἅρπαξε νὰ φᾷςκαὶ κλέψε νἄχῃς ". Γι' αὐτὸ ἡ ἀνηθικότητα ἔχει πάρει διαστάσεις καὶ τὰδιαζύγια ἔχουν κατακόρυφα αὐξηθῇ, ἐνῷ οἱ ἀμβλώσεις - σύμφωνα μὲ τοὺς εἰδικούς -ξεπερνοῦν τὶς 300.000 τὸν χρόνο. Ἀκόμη, και ἡ κάθε μορφῆς ἐγκληματικότηταπαρουσιάζει ἔξαρση. Φόνοι, κλοπές, ληστεῖες, ἐγκλήματα, διακίνηση ναρκωτικῶν,βομβιστικὲς ἐπιθέσεις καὶ ἐμπρησμοὶ ἀναγράφονται στὸ καθημερινὸ ἀστυνομικὸδελτίο. Σ' αὐτὸ συμβάλλει, κατὰ πολύ, καὶ ἡ παρουσία στὴν Χώρα ἑνὸς ὑπερβολικὰμεγάλου καὶ ἀνεξέλεγκτου, ἐν πολλοῖς, πλήθους λαθρομεταναστῶν ἀπὸμουσουλμανικές, κυρίως, χῶρες, οἱ ὁποῖοι, μαζὶ μὲ τὴν φτώχεια τους, ἔχουν φέρεικαὶ τὴν παραβατικότητα στὴν συμπεριφορά τους. Φυσικά, ὄχι ὅλοι, ἀλλά, πάντως,μιὰ σημαντικὴ μερίδα ἀπ' αὐτούς.
-Δ-
            Εἶναι, ἑπομένως, ἐξαιρετικὰ ἐπίκαιροτὸ μήνυμα, ποὺ μᾶς φέρνει ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός : "Τοῦτο σᾶς λέγω καὶσᾶς παραγγέλω · κἄν ὁ οὐρανὸς νὰ κατεβῇ κάτω, κἄν ἡ γῆ νὰ ἀνεβῇ ἐπάνω, κἄν ὅλοςὁ κόσμος νὰ χαλάσῃ, καθὼς μέλλει νὰ χαλάσῃ, σήμερον, αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλῃ τὶἔχει νὰ κάμῃ ὁ Θεός. Τὸ κορμί σας ἄς τὸ καύσουν, ἄς τὸ τηγανίσουν · τὰ πράγματάσας ἄς σᾶς τὰ πάρουν · μὴ σᾶς μέλλει · δώσατέ τα · δὲν εἶναι ἰδικά σας. Ψυχὴκαὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζονται. Αὐτὰ τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέσῃ, δὲν ἠμπορεῖνὰ σᾶς τὰ πάρῃ, ἐκτὸς καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰφυλάγετε, νὰ μὴ τὰ χάσετε" (Διδαχή Δ΄). Καὶ προσθέτει αὐτὰ τὰ βαρυσήμαντα: "Πρέπει καὶ ἡμεῖς, ἀδελφοί μου, νὰ στοχασθῶμεν τὶ εἴμεθα, δίκαιοι ἤἁμαρτωλοί ; Καὶ ἀνίσως εἴμεθα δίκαιοι, καλότυχοι καὶ τρισμακάριοι. Ἀνίσως δὲκαὶ εἴμεθα ἁμαρτωλοί, πρέπει τώρα ὁποὺ ἔχομεν καιρὸν νὰ μετανοήσωμεν ἀπὸ τὰκακὰ καὶ νὰ πράξωμεν τὰ καλά. Ἡ κόλασις μᾶς καρτερεῖ · πότε θὰ μετανοήσωμεν ;Ὄχι αὔριον, μεθαύριον καὶ τοῦ χρόνου, ἀλλ' αὐτὴν τὴν ὥραν. Διότι δὲν ἠξεύρομενἕως αὔριον τὶ ἔχομεν νὰ πάθωμεν. Ὁ Χριστὸς μᾶς λέγει νὰ εἴμεθα πάντοτε ἕτοιμοι.Πόσον κακὸν πρᾶγμα εἶνε, χριστιανοί μου, νὰ πέσῃ ὁ ἄνθρωπος εἰς ἁμαρτίαν καὶ νὰμὴ μετανοήσῃ !  Στοχασθῆτε !"(Διδαχὴ Δ΄)
-Ε-
            Δικαιολογημένα, λοιπόν, ἡ ἀκριτικήμας Μητρόπολη ἑορτάζει καὶ πανηγυρίζει τὴν ἱερὰ μνήμη τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ στόν, ἐνΚονίτσῃ, φερώνυμο περικαλλῆ Ναό. Θὰ μετάσχουν καὶ ἄλλοι Σεβασμιώτατοι Ἱεράρχες,ποὺ ἀγαποῦν καὶ εὐλαβοῦνται τὸν Ἅγιό μας. Θὰ εἶναι οἱ Ἱερεῖς μας, οἱ Ἀρχὲς τοῦΝομοῦ Ἰωαννίνων, πολιτικὲς καὶ στρατιωτικές. Καί, βέβαια, οἱ χριστιανοὶ τῆςἘπαρχίας μας, ἀλλὰ καὶ ἄλλοι φιλάγιοι ἀδελφοὶ ἀπὸ ἄλλες περιοχές, ὅπως γίνεταικάθε χρόνο. Τὸ Πρόγραμμα τῶν ἑορταστικῶν ἐκδηλώσεων ἔχει ὡς ἑξῆς :
            α) Τὴν Κυριακή, 23 Αὐγούστου(παραμονὴ τῆς Ἑορτῆς) , στὶς 7 μ.μ.θὰ τελεσθῇ ὁ Μέγας Ἑσπερινός.Στὴν συνέχεια θὰ πραγματοποιηθῇ ἡ καθιερωμένη Λιτανεία τοῦ ἱεροῦ Λειψάνου καὶτῆς Εἰκόνος τοῦ Ἁγίου, μέχρι τὴν κεντρικὴ πλατεῖα, ὅπου θὰ ἀναπεμφθῇ δέηση.
            β) Τὴν Δευτέρα, 24 Αὐγούστου(κυριώνυμη ἡμέρα τῆς ἑορτῆς), ὁ ὄρθρος θὰ ἀρχίσῃ στὶς 7 τὸ πρωῒ καὶ οἱκαταβασίες στὶς 7.30 καὶκατόπιν θὰ τελεσθῇ πολυαρχιερατικὴ Θεία Λειτουργία.
            Χρόνια πολλά, ἅγια, εὐλογημένα.

Διάπυρος πρὸς Χριστὸν εὐχέτης

Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὉΔρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  ΑΝ Δ Ρ Ε Α Σ

Σάββατο 15 Αυγούστου 2009

Ἐγκύκλιος 132α: "Τὰ θέματα τοῦ Ἔθνους στὴν Παναγία μας"

 
 
 
 
 
 
Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 15ῃ Αὐγούστου 2009
Ἀριθ. Πρωτ. 74
  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 132α 

ΘΕΜΑ: Τὰ θέματα τοῦ Ἔθνους στὴν Παναγία μας.

 Ἀγαπητοί μου Χριστιανοί,
-Α-
 Τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος ἔχει μιὰ ἰδιαίτερη ἀγάπη καὶ εὐλάβεια πρὸς τὸ πρόσωπο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου. Τὴν θεωρεῖ Μητέρα του καὶ Προστάτη καὶ Βοηθό του, καὶ στὶς καλές, ἀλλὰ, κυρίως, στὶς δύσκολες στιγμὲς τῆς πολυκύμαντης ἱστορίας του.
 Ὄχι μόνο στὴν ὑπερχιλιόχρονη Βυζαντινὴ Αὐτοκρατορία, μὰ καὶ στὰ τετρακόσια καὶ πεντακόσια χρόνια τῆς ἀπαίσιας καὶ φοβερῆς τουρκικῆς σκλαβιᾶς, ἡ Θεοτόκος ἦταν ἡ καταφυγὴ καὶ ἡ ἐλπίδα τῶν χριστιανῶν. Γιατί, ἄν «ἐν τῇ γεννήσει τὴν παρθενίαν» ἐφύλαξε, ὅμως «ἐν τῇ κοιμήσει τὸν κόσμον οὐ κατέλιπε». Μὲ τὴν ἀναχώρησή της ἀπὸ τὸν παρόντα κόσμο, ἔγινε πολὺ πιὸ δραστικὴ ἡ βοήθεια καὶ ἡ μεσιτεία της στὰ μικρὰ ἤ μεγάλα προβλήματα τῶν ἀνθρώπων, ἀφοῦ, ὅπως εἶναι γνωστὸ, «πολὺ ἰσχύει δέησις μητρὸς πρὸς εὐμένειαν δεσπότου». Ὁ Δεσπότης Χριστὸς ἀκούει πάντοτε μὲ εὐμένεια τὴν Μητέρα Του, ἡ ὁποία δέεται καὶ παρακαλεῖ γιὰ τὸν κάθε πιστό γιὰ τὴν οἰκογένεια καὶ τὴν κοινωνία, ποὺ συχνὰ ταλαιπωροῦνται ἀπὸ τὴν κακότητα, τὴν ἀπλησία, τὴν ἀδικία καὶ τὴν ἐγκληματικὴ μανία, ποὺ προκαλοῦν «πονηροὶ ἄνθρωποι καὶ γόητες», «πλανῶντες καὶ πλανώμενοι» (Β΄ Τιμ. γ΄13).
-Β-
 Ὑπάρχουν , ὅμως, καὶ σοβαρὰ θέματα, ποὺ ἀπασχολοῦν ἔντονα τὸ Ἑλληνικὸ Ἔθνος. Τὸ  Κυπρικακό, ἡ Θράκη, τὸ Σκοπιανό, τὸ Αἰγαῖο, καί, βέβαια, τὸ Βορειοηπειρωτικό, ποὺ τοὺς τελευταίους καιροὺς βρίσκεται σὲ μιὰ ἰδιαίτερα κρίσιμη καμπή. Ἀκόμη, εἶναι ἡ ὑπογεννητικότητα, ποὺ μαζὶ μὲ τὶς ἐγκληματικὲς ἐκτρώσεις συνιστοῦν τὸ περιλάλητο δημογραφικὸ πρόβλημα. Εἶναι οἱ κραυγαλέες κοινωνικὲς ἀδικίες, ποὺ ξεσηκώνουν τὶς διάφορες ὁμάδες σὲ ἀπεργιακὲς κινητοποιήσεις μέ, κατὰ κανόνα, δίκαια αἰτήματα. Ἔτσι ἔρχεται συχνὰ στὴν σκέψη μας ὁ εὐαγγελικὸς λόγος : "ὅς μὲν πεινᾷ ὅς δὲ μεθύει" (Α΄ Κορ. ια΄ 21). Εἶναι, ἀκόμη, τὰ τυχερὰ παιχνίδια, στὰ ὁποῖα παρασύρονται ἀρκετοί, ἐνῷ, ἐξ αἰτίας τους παρατηροῦνται ἀτασταλίες καὶ καταχρήσεις, προκειμένου νὰ ἐξευρεθῇ τὸ ἀπαραίτητο γιὰ τὸν παμφάγο"τζόγο" χρῆμα...
 Τοὺς τελευταίους καιροὺς ἔχει πάρει τὶς διαστάσεις πραγματικῆς θεομηνίας ἡ - μέσῳ, κυρίως, τοῦ διαδικτύου - διακίνηση τῆς παιδικῆς πορνογραφίας, γιὰ τὴν ὁποία διατίθενται καὶ διακινοῦνται τεράστια χρηματικὰ ποσά, ἐνῷ οἱ ληστεῖες τραπεζῶν, ταμιευτηρίων καὶ σπιτιῶν, κυρίως στὰ μεγάλα ἀστικὰ κέντρα, ἀλλὰ καὶ τὰ ποικίλα ἐγκλήματα καὶ  δολοφονίες  ἔχουν αὐξηθῆ σὲ βαθμὸ πολὺ ἀνησυχητικό.  Τέλος , ἡ  διακίνηση μεγάλων  ποσοτήτων   ναρκωτικῶν , ἡ  περίπου  ἀνεξέλεγκτη λαθρομετανάστευση  καὶ ἡ ξεχαρβαλωμένη, γενικῶς, Παιδεία, συνιστοῦν μερικὰ ἀπὸ τὰ βασικώτερα προβλήματα τῆς Πατρίδας μας.
-Γ-
 Ὅπως εἶναι φυσικὸ καὶ ἑπόμενο, ὅλα αὐτὰ προκαλοῦν ἀγωνία καὶ ἀβεβαιότητα γιὰ τὸ παρόν, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ μέλλον. Τὰ ἐρωτήματα, πολλά : Τὶ γίνεται ; Πῶς καὶ γιατὶ φθάσαμε ὥς ἐδῶ ; Γιατὶ ἀντιμετωπίζονται ὅλα μὲ ἀδράνεια ἤ καὶ μὲ ἐξοργιστικὴ ἀδιαφορία. Πῶς θὰ ξεπεραστοῦν τὰ ἀδιέξοδα ; Εὔλογη καὶ δικαιολογημένη, ἐν πολλοῖς, ἡ ἀγωνία τῶν χριστιανῶν μας. Καὶ ἰδιαίτερα ἐκείνων, ποὺ ὡς οἰκογενειάρχες μεγαλώνουν παιδιὰ μέσα σ' αὐτὸ τὸ ἀλλοπρόσαλλο καὶ ἀβέβαιο κλῖμα.
 Μέχρι σ' ἕνα βαθμό, συμμεριζόμαστε τὶς ἀνησυχίες καὶ τὴν ἀγωνία τῶν χριστιανῶν μας, ἄν, μάλιστα, ληφθῇ ὑπ' ὄψιν καὶ ἡ ἀνεργία, ποὺ μαστίζει πολλοὺς νέους ἀνθρώπους, καὶ ἡ οἰκονομικὴ στενότητα.
 Ὅμως, ἄς μὴ τὸ ξεχνᾶμε, ἀδελφοί μου. Οἱ χριστιανοὶ ἔχουμε Μητέρα μὲ πολλὴ στοργὴ καὶ ἀγάπη πρὸς ὅλους μας. Ἔχουμε τὴν Ὑπεραγία Θεοτόκο, τὴν Παναγία μας. Καὶ σ' Αὐτὴν μποροῦμε πάντοτε, κάθε ὥρα καὶ στιγμή, νὰ καταφεύγουμε καὶ νὰ ζητοῦμε τὴν βοήθεια καὶ τὴν μεσιτεία Της.
-Δ-
 Ἰδιαίτερα, ἐν τούτοις, στὴν ὁλονύκτια Ἀγρυπνία, ποὺ γίνεται τὸ βράδυ τῆς 14ης πρὸς τὴν 15η Αὐγούστου, στὴν πανάρχαια Μονὴ τῆς Μολυβδοσκέπαστης. Ὅλη τὴ νύκτα, κάτω ἀπὸ τὸν ἔναστρο οὐρανό, μὲ τὶς γλυκύφθογγες ψαλμωδίες, τὴν εὐωδία τοῦ θυμιάματος καὶ τὶς ποικίλες ἀκολουθίες, ποὺ ἡ μία διαδέχεται τὴν ἄλλη, μὲ τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ, ἔχουμε μιὰ μοναδικὴ εὐκαιρία ἐκτενοῦς καὶ θερμῆς προσευχῆς, χωρὶς νὰ μᾶς πιέζουν ὁ χρόνος, οἱ βιοτικὲς μέριμνες καὶ οἱ ποικίλοι προσωπικοὶ ἤ οἰκογενειακοὶ περισπασμοί. Ἄς μὴ ξεχνᾶμε δέ, ὅτι μαζί μας συμπροσεύχεται καὶ ὁ ἀοίδιμος Μητροπολίτης ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ, τοῦ ὁποίου ὁ ἁπλοῦς καὶ ἀπέριττος τάφος εὑρίσκεται - σύμφωνα μὲ τὴν δική του ἐπιθυμία - μέσα στὸν περίβολο τῆς Μονῆς. Ἐκεῖνος εἶχε καθιερώσει τὴν Ἀγρυπνία. Καὶ εἶχε κάνει τὴν Μολυβδοσκέπαστη ἕνα στρατόπεδο προσευχῆς κι' ἕνα μετερίζι γερὸ γιὰ τοὺς μεγάλους ἀγῶνες του ὑπὲρ τοῦ Ἔθνους καὶ τῆς Βορείου Ἠπείρου.
- Ε-
 Ἡ Ἀγρυπνία θὰ ἀρχίσῃ στὶς 9 τὸ βράδυ τῆς 14ης Αὐγούστου καὶ θὰ λήξῃ στὶς 5.30 - 6 τὸ πρωΐ τῆς 15ης Αὐγούστου μὲ τὴν πρώτη, ἀρχιερατική, Θεία Λειτουργία. Σὲ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς Ἀγρυπνίας καὶ στὴν πρώτη Θεία Λειτουργία θὰ χοροστατήσῃ καὶ θὰ προστῇ, ἀντίστοιχα, ὁ Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης  κ. ΑΝΔΡΕΑΣ.
 Ἀργότερα, θὰ τελεσθῇ καὶ δεύτερη Θεία Λειτουργία.
 Θὰ σᾶς περιμένω ὅλους, γιὰ νὰ δώσουμε ἕνα βροντερὸ "παρών" ἐνάντια στὴν κρισιμότητα καὶ στὴν πνευματικὴ "μιζέρια" τῶν καιρῶν.

 Χρόνια πολλά, ἅγια, εὐλογημένα. Ἡ Παναγία βοήθεια καὶ σκέπη μας.

Διάπυρος πρὸς Χριστὸν εὐχέτης

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

 Ὁ Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης Α Ν Δ Ρ Ε Α Σ

Τετάρτη 17 Ιουνίου 2009

Δελτίον Τύπου: ΝΤΡΟΠΗ! (Νέα Δολοφονία Αστυνομικοῦ)






Ἐν Δελβινακίῳ τῇ  17ῃ Ἰουνίου 2009 

Ἀριθ. Πρωτ. 71

 ΔΕΛΤΙΟ  ΤΥΠΟΥ

 Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ,

ἔκανε τὶς ἀκόλουθες Δηλώσεις :

  «Προτοῦ ἀκόμη νὰ σβήσῃ ὁ ἀπόηχος ἀπὸ τὴν κηδεία τοῦ δολοφονηθέντος Κονιτσιώτη ἀστυνομικοῦ Σπυρίδωνος Θεοδώρου, ἰδού, σήμερα, 17 Ἰουνίου 2009, νέα δολοφονία ἀστυνομικοῦ, τὸ πρωΐ, στὴν καρδιὰ τῆς Ἀθήνας.

            Ἐκφράζω τὴν βαθύτατη ὀδύνη μου καὶ τὰ θερμὰ συλλυπητήριά μου πρὸς τὴν οἰκογένεια τοῦ θύματος, ἀλλὰ καὶ πρὸς τὴν Ἑλληνικὴ Ἀστυνομία. Δυστυχῶς, ἡ Πολιτεία συνεχίζει νὰ κωφεύῃ στὶς ἐκκλήσεις μας νὰ λάβῃ μέτρα γιὰ τὴν προστασία καὶ τὴν περιφρούρηση τοῦ κύρους τῆς Ἀστυνομίας. Κι’ ἐνῷ ἡ Ἑλλάδα βρίσκεται, γιὰ μιὰ ἀκόμη φορὰ στὴν φοβερὴ δίνη τῶν πυρκαϊῶν, ἡ Κυβέρνηση ἀσχολεῖται μὲ τὴν μείωση τῆς στρατιωτικῆς θητείας, δημαγωγῶντας ἀσύστολα καὶ ἀποβλέποντας στὴν ἄγρα μερικῶν ψήφων. Μιὰ μόνο λέξη ἁρμόζει γιὰ τὴν περίσταση :  Ν Τ Ρ Ο Π Η !

            Εἶναι καιρὸς νὰ ξυπνήσουμε ἀπὸ τὴν ἀπραξία μας καὶ νὰ μὴν ἐπιτρέψουμε νὰ παραδοθῇ ἡ Χώρα στὴν ἐγκληματικὴ μανία τῶν ἀναρχικῶν δολοφόνων. Τὸ ξαναλέω πρὸς κάθε κατεύθυνση : “Ὡς ἐδῶ καὶ μὴ παρέκει.  Φτάνει πιά” ».

  (Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως)

Πέμπτη 11 Ιουνίου 2009

Δελτίον Τύπου: περί μειώσεως τῆς στρατιωτικῆς θητείας









Ἐν Δελβινακίῳ τῇ 11ῃ Ἰουνίου 2009
 Ἀριθ. Πρωτ. 60


ΔΕΛΤΙΟΝ  ΤΥΠΟΥ


Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ,
  ἔκανε τὶς ἀκόλουθες Δηλώσεις :


            « Ἀπὸ τὴν ἑπομένη ἡμέρα τῶν εὐρωεκλογῶν, τὰ Μ.Μ.Ε. καὶ ὁ Τύπος μετέδιδαν συνεχῶς τὶς δηλώσεις τοῦ Ὑπουργοῦ Ἐθνικῆς Ἀμύνης κ. Εὐαγ. Μεϊμαράκη, ὅτι ἀπὸ τὴν 1η Αὐγούστου ἡ στρατιωτικὴ θητεία μειώνεται στοὺς ἐννέα (9) μῆνες ἀπὸ δώδεκα (12) ποὺ εἶναι μέχρι τώρα.

            Τελευταῖα εἶχα διαμαρτυρηθῆ ἐντόνως γιὰ τὶς ἀνάλογες δηλώσεις τοῦ ὑφυπουργοῦ Ἐθνικῆς  Ἀμύνης κ. Κων/νου Τασούλα.Διαμαρτύρομαι καὶ πάλι. Διότι θεωρῶ τὴν ἐξαγγελία τοῦ μέτρου αὐτοῦ καθαρῶς δημαγωγική. Ἐὰν τυχὸν ἐφαρμοσθῇ, πλεῖστες ὅσες στρατιωτικὲς μονάδες, οἱ ὁποῖες ἤδη ὑπολειτουργοῦν, θὰ καταργηθοῦν. Ἀπὸ τὸ ἕνα μέρος ἡ ὑπογεννητικότητα καὶ οἱ ἐγκληματικὲς ἐκτρώσεις, καὶ ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ὁ ἐλάχιστος χρόνος τῆς θητείας, δὲν δίδουν τὴν δυνατότητα ὑπάρξεως ἱκανοῦ ἀριθμοῦ στρατιωτῶν στὰ στρατόπεδα, ποὺ κλείνουν τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο. Ἔτσι, ἡ Χώρα μένει ἀθωράκιστη.

            Καὶ ναὶ μὲν οἱ ἁρμόδιοι, γιὰ νὰ διασκεδάσουν τὴν ἔντονη ἀνησυχία τῶν πολιτῶν (καί, μάλιστα, τῶν ἀκριτικῶν περιοχῶν), ἰσχυρίζονται ὅτι μὲ τὰ σύγχρονα ἠλεκτρονικὰ μέσα εἶναι ἐξασφαλισμένη ἡ φύλαξη τῶν συνόρων. Στὴν πραγματικότητα, ὅμως, πρόκειται γιὰ φληναφήματα. Αὐτὸ τὸ λέγω μετὰ λόγου γνώσεως, ἔχοντας ὑπ’ ὄψιν τὰ ἐκτεταμένα σύνορα τῆς Ἐκκλησιαστικῆς μου Ἐπαρχίας, ποὺ παρὰ τὶς φιλότιμες προσπάθειες τοῦ λαμπροῦ Διοικητοῦ καὶ τῶν ἀρίστων ἀξιωματικῶν τοῦ 583 Τ.Π. Κονίτσης, εἶναι ἐξαιρετικὰ δύσκολο, ἄν ὄχι ἀδύνατο, νὰ προστατευθοῦν, γιὰ τὸν ἁπλούστατο λόγο ὅτι τὸ Τάγμα διαθέτει ἐλάχιστο στρατιωτικὸ δυναμικό. Ἄς σκεφθῇ κανεὶς τὶ θὰ γίνῃ ὅταν ἡ θητεία θὰ εἶναι ἐννεάμηνος ἤ, ἄν, ὅπως ἐντόνως φημολογεῖται, μειωθῇ ἔτι περαιτέρω καὶ γίνῃ ἑξάμηνος. Σίγουρα τὸ Τάγμα θὰ καταργηθῇ.

            Ἀλλὰ τὸν ἀκριτικὸ πληθυσμὸ τὸν ἐρώτησε κανεὶς ἄν συμφωνῇ μὲ αὐτὴ τὴν ἐξωφρενικὴ ἀπόφαση ; Ἐσεῖς, οἱ λεγόμενοι «ἁρμόδιοι», μᾶς θεωρεῖτε πολῖτες «δευτέρας κατηγορίας» ;

            Δημαγωγεῖτε ἀσύστολα καὶ κολακεύετε τοὺς νέους γιὰ νὰ προσπορισθῆτε, ὅπως νομίζετε, μερικὲς ψήφους, «ψαρεύοντας» σὲ θολὰ νερά ... Δὲν ἀπομένει, παρὰ νὰ καταργήσετε τελείως τὸν Στρατό!  Δὲν ἔχετε, ὅμως, τὸ θάρρος νὰ καταργήσετε τὸν ἐθνοκτόνο νόμο τῶν ἐκτρώσεων καὶ νὰ δώσετε κίνητρα στὰ νέα ἀνδρόγυνα, ὥστε νὰ μὴ ἐμποδίζουν τὴν τεκνογονία...

            Τὸ μέλλον, τὸ ἐγγὺς μέλλον, διαγράφεται ζοφερό. Καὶ ἡ Ἱστορία θὰ διακηρύσσῃ τὴν ἀνικανότητα καὶ τὴν ὀλέθρια τακτικὴ τῶν πολιτικῶν τοῦ 2009. Διαμαρτυρόμενος καὶ πάλι ἐντόνως, ἱκετεύω τὸν Κύριο γιὰ τὸν χιλιοπροδομένο λαό μας καὶ λέω :  «Ὁ Θεὸς σώζοι τὴν Ἑλλάδα» ».


(Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως).